BEGIN:VCALENDAR VERSION:2.0 PRODID:-//TYPO3/NONSGML Calendar Base (cal) V1.5.3//EN METHOD:PUBLISH BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_24 DTSTAMP:20091127T125243 DTSTART;VALUE=DATE:20091220 DTEND;VALUE=DATE:20091221 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:Call for Papers der Community of Knoweldge DESCRIPTION:Link: http://www.community-of-knowledge.de/call-for-papers/\r\n\r\nBitte aktuell über eventuelle Verländgerung informieren.\r\n\r\n ORGANIZER;CN="Community of Knowledge": END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_32 DTSTAMP:20091216T164802 DTSTART;VALUE=DATE:20100106 DTEND;VALUE=DATE:20100108 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:Submissions KGCM 2010 DESCRIPTION:4th International Conference on Knowledge Generation\, Communication and Management\r\n\r\n The 4th International Conference on Knowledge Generation\, Communication and Management: KGCM 2010 will be held in two independent parts at two different times: \r\n\r\nSPRING: April 6-9\, 2010 and SUMMER: June 29-July 2\, 2010; in Orlando\, Florida\, USA\r\n\r\n1. The SPRING event (http://www.2010iiisconferences.org/KGCMa) will be held in the context of The International Multi-Conference on Complexity\, Informatics and Cybernetics: IMCIC 2010 (http://www.2010iiisconferences.org/IMCIC)\r\n\r\nDeadlines: Submissions\, January 6th; notifications\, January 27th; camera-ready\, March 3rd; 2010\r\n\r\n2. The SUMMER event (http://www.2010iiisconferences.org/KGCM) will be held in the context of the The 14th World Multi-Conference on Systemics\, Cybernetics and Informatics: WMSCI 2010 (http://www.2010iiisconferences.org/WMSCI)\r\n\r\nDeadlines: Submissions\, January 7th; notifications\, February 16th; camera-ready\, May 26th; 2010 LOCATION:Orlando, Florida, USA END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_46 DTSTAMP:20100203T164955 DTSTART;VALUE=DATE:20100307 DTEND;VALUE=DATE:20100308 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:WIKISYM 2010 DESCRIPTION:Call for Papers of The International Symposium on Wikis and Open Collaboration\r\n\r\n END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_47 DTSTAMP:20100211T080732 DTSTART;VALUE=DATE:20100308 DTEND;VALUE=DATE:20100309 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:I-KNOW’10 DESCRIPTION:I-KNOW’10 – International Conference on Knowledge Management and Knowledge Technologies \r\n\r\nCall for Papers LOCATION:Graz, Austria END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_43 DTSTAMP:20100122T101941 DTSTART;VALUE=DATE:20100331 DTEND;VALUE=DATE:20100401 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:Wissensmanagement Tage DESCRIPTION:http://www.wima-tage.de/call-for-papers/index_html END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_66 DTSTAMP:20100419T101316 DTSTART;VALUE=DATE:20100409 DTEND;VALUE=DATE:20100410 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:KnowTech - Call for Papers DESCRIPTION:Am 15.-16. September 2010 findet im KongressCenter / Kurhaus Bad Homburg v.d. Höhe die 12. KnowTech – Kongress zum IT-gestützten Wissensmanagement – statt. \r\n\r\nFür die diesjährige KnowTech hat das Programmkomitee 9 Leitthemen vorgegeben: \r\n\r\n\r\n\r\n Kollaboration im Unternehmen 2.0\r\n\r\n Aktuelle Herausforderungen für Wissensmanagement im Unternehmenskontext\r\n\r\n Wissensmanagement – Erfolgsfaktor bei der Bewältigung von Herausforderungen aus der demographischen Entwicklung und bei der Gestaltung des „Denk-Arbeitsplatzes“\r\n\r\n Wissensmanager in eigener Sache - Getting things done\r\n\r\n Wissensmanagement in öffentlichen Organisationen - Einsatzszenarien\, Best Practices\r\n\r\n Wissensmanagement und Business Intelligence im Zusammenspiel \r\n\r\n Intellectual Property Management\, Datenschutz und Wissensmanagement – rechtliche und unternehmerische Dimensionen\r\n\r\n Zukunft des Wissensmanagements - innovative Technologien und Trends\r\n\r\n Gesellschaftlicher Dialog für die Wissensgesellschaft: Zukunftszentren\, Wissensstädte\, Wissensregionen\r\n\r\n\r\n\r\nVortragsangebote sind bis zum 09. April herzlich willkommen. ORGANIZER;CN="Bitkom Servicegesellschaft mbH": END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_62 DTSTAMP:20100325T204752 DTSTART;VALUE=DATE:20100421 DTEND;VALUE=DATE:20100422 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:Call for Papers I-Know DESCRIPTION:http://i-know.tugraz.at/ END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_42 DTSTAMP:20100121T090740 DTSTART;VALUE=DATE:20100531 DTEND;VALUE=DATE:20100601 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:GeNeMe'10 DESCRIPTION:GeNeMe'10\, Virtual Enterprises\, Communities & Social Networks - Gemeinschaften in Neuen Medien\r\n\r\nhttp://w3-mmt.inf.tu-dresden.de/geneme/index.php?section=cfp \r\n\r\nCall For ProposalDer GeNeMe Workshop adressiert nicht nur technologische oder ökonomische Gesichtspunkte der Benutzung neuer Medien sondern rückt auch soziologische\, psychologische\, personalwirtschaftliche\, didaktische und rechtliche Aspekte in den Mittelpunkt des Interesses. Die Tagung ist in die folgenden Sessions unterteilt:I. Konzepte\, Technologien und Methoden für Virtuelle I. Gemeinschaften (VG) und Virtuelle Organisiationen: * Web 2.0 Technologien\, Social Software und Anwendungen * Informationssystem-Architekturen\, Selbstorganisation und -konfiguration\, Strukturbildung * Analyse- und Entwurfsmuster\, Frameworks * Methoden der Anforderungsmodellierung * Web-Services\, Referenzmodelle * Rich Media Content & Content ManagementII. Soziale Gemeinschaften (SG) in Neuen Medien: * Konzepte und Musterlösungen für SG in Neuen Medien (Vereine\, Interessengem.\, Selbsthilfegr.\, Bürgerservice\, ...) * Soziologische & psychologische Aspekte in Werden und Sein von SG * Collaborative Accessibility und Usability in Web-Anwendungen * Erfahrungsberichte und Studien zu Web-Anwendungen in SGIII. Wirtschaftliche Aspekte: * Virtuelle Unternehmen (VU) und virtuelle Marktplätze * Geschäfts- und Betreibermodelle * Internet-Ökonomie und Netzeffekte * Arbeitsorganisation\, Motivation unf Führung in VU * Enterprise 2.0\, EC\, B2B-Commerce\, virt. Marktplätze * Trendanalysen\, Fallstudien\, erfahrungsberichte usw. * Branchenspezifische Anwendungen z.B. Gesundheitswesen\, Logistik\, IT und TelekommunikationIV. Wissensmanagement und Innovationsstrategien\, virtuelles Lehren und Lernen: * E-Learning und webbasiertes Lernen\, * Wissenskooperation und Wissensmanagement\, wissensnetzwerke * Innovationsstrategien und Innovationsmanagement * VG in Wissenschaft und Forschung\, Bildung und KulturV. Best Practice - Praxisberichte und Posters zu VG und VO * Berichte über praxisrelevante Projekte und innovative Ideen LOCATION:Dresden, Fakultät Informatik END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_72 DTSTAMP:20100528T075108 DTSTART;VALUE=DATE:20100613 DTEND;VALUE=DATE:20100614 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:Call for papers: 2nd workshop on Personal Knowledge Management at Mensch und Computer 2010 DESCRIPTION:Call for papers: 2nd workshop on Personal Knowledge Management at Mensch und Computer 2010\, September 12\, Duisburg\, Germany (final date will be announced soon on the website) \r\n\r\nhttp://2010.personalknowledge.org\r\n\r\n\r\n\r\nThe topics of the workshop include but are not limited to:\r\n\r\nUnderstanding PKM behaviourStudies investigating these behaviours or specific aspects (e.g.emotional or psychological)Theoretical models of behaviourPhilosophical perspectives on behaviourContributions towards supporting PKM behaviourInterfaces\, Tools and Systems\, Frameworks etc.Methods allowing the investigation or evaluation of behaviour andtoolsNovel user study methods\, log analyses\, theoretical approaches etc.\r\n\r\n \r\n\r\nSubmission Guidelines\r\n\r\nShort papers (max 4 pages) and short position papers (max 2 pages) describing significant work in progress\, late breaking results or (ideas / challenges for the domain) are invited. Submissions should bein the LNI style ( http://tinyurl.com/lni2005 )\r\n\r\nAnonymised papers in pdf format should be submitted to http://www.easychair.org/conferences/?conf=pkm2010 no later than midnight Pacific Daylight Time on June 13\, 2010. Submissions will be subject to double-blind reviewing. Accepted papers will be included in the workshop proceedings.\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nMany of the large problems facing the world today (e.g. global warming\, the economic crisis\, energy generation) are so complex that the individuals trying to solve these problems have to deal with large quantities of cross-domain knowledge\, information and data. Not only in such complex domains\, but in knowledge-intensive activities in general\, it is crucial to support the user in managing his/her personal knowledge and information in an appropriate way. Reflecting this\, understanding and supporting these management activities has become a popular research focus in several academic communities.\r\n\r\nThe aim of this workshop is to bring together a broad range of researchers with the goal of fostering collaborations and addressing the challenges faced when studying and supporting the management of personal knowledge\, information and data. The intention is to increase awareness of the work that is being done in the other communities and to establish a means to bridge the gaps caused by different approaches and literature in the different research domains. \r\n\r\nTo achieve this we facilitate a highly interactive workshop and encourage presentation and participation from researchers from any background interested in understanding and supporting the management of personal knowledge\, information and data.\r\n\r\n END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_82 DTSTAMP:20100802T074949 DTSTART;VALUE=DATE:20100815 DTEND;VALUE=DATE:20100816 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:Full paper Submission: ICKM 2010 DESCRIPTION: Full paper Submission: August 15\, 2010 \r\n\r\n Practitioner Presentations & Panels: September 1\, 2010 \r\n\r\n Research in Progress and Posters: September 1\, 2010\r\n\r\nThe International Conference on Knowledge Management (ICKM) provides researchers and practitioners from all over the world a forum for discussion and exchange of ideas concerning theoretical and practical aspects of Knowledge Management. Since the first ICKM was held in Singapore in 2004\, subsequent conferences have been held in Charlotte\, North Carolina\, U.S.A. (2005); Greenwich\, London\, U.K. (2006); Vienna\, Austria (2007); and Columbus\, Ohio\, U.S.A. (2008); and Hong Kong (2009). ICKM-2010 will take place 22-23 October 2010 in Hilton Pittsburgh\, Pittsburgh\, Pennsylvania\, USA. The 7th International conference on Knowledge Management will be hosted by the American Society for Information Science and Technology and held in conjunction with the Annual Meeting of the American Society for Information Science and Technology (ASIS&T)\, which is scheduled for 22-27 October 2010. \r\n\r\n ICKM 2010 encourages submission of high-quality research papers\, case studies\, country reports\, posters and oral presentations in knowledge management and its related areas. Specific topics of interest include but are not limited to the following:\r\n\r\n Indigenous Knowledge Management Communication\, Collaboration and Knowledge Sharing Intellectual Capital & KM Measurements Knowledge Discovery (AI\, Data Mining\, Text & Web Mining) Knowledge Organization (Meta Data\, Taxonomies & Ontology) Knowledge Retention\, Policies and Practices Knowledge Management in Project Management Knowledge Management in Healthcare Knowledge Management Education Knowledge Management in Public Sector and Not-For-Profit Organizations Knowledge Management Strategies and Implementations Knowledge Management Training and Certification Learning Organization & Organizational Learning Web 2.0 and Social Networking Technologies Information Architecture\, Content & Digital Right Management Knowledge Management in Libraries and Information Centers Knowledge Loss and Brain Drain in Turbulent Economic Times Social and Ethical Issues The Challenges of Complexity LOCATION:Pittsburgh, Pennsylvania END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_92 DTSTAMP:20101221T131702 DTSTART;VALUE=DATE:20110223 DTEND;VALUE=DATE:20110224 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:Call for Papers: Knowledge Management Beyond Borders - Globalization and Cultural Identity DESCRIPTION:***Topic: Knowledge Management Beyond Borders - Globalization and Cultural Identity***\r\n\r\n\r\n\r\nOur last year’s call for papers proved to be a huge success. The reason was the relaunch of the Community of Knowledge platform. This year we are going to continue our goal of developing the call a key event in the knowledge management calendar.\r\n\r\nInternationalization is already quite prevalent for the knowledge management community. However\, cross-national knowledge transfer is no easy task. Companies are already confronted with a number of critical issues when introducing knowledge management at a national level. The introduction of a cross-national knowledge transfer is a far more complex process than many believe. Global companies therefore require solutions for knowledge transfer to avoid autarkic and closed business units.\r\n\r\nDistance is not the key problem. The language barrier\, however\, can cause a lot of communication problems between employees. Organizations can overcome this barrier. But for all that\, there are many other problems such as the cultural background of employees that may disrupt the mutual understanding. Different continents\, different customs or the greater the distance between employees\, the bigger the difference?\r\n\r\nWhat does all that mean for knowledge managers?\r\n\r\nThere are already several articles in which authors place cultural aspects in communication in the centre of discussion. As the main focus of this call for papers shall be on a cross-national perspective\, we kindly invite knowledge management experts from outside Germany to participate in this call and contribute to this discussion. Therefore\, please be aware: all submissions must be in English.\r\n\r\nWhat experience have you made? Which requirements will be most relevant to us? What solutions do you know?\r\n\r\nThe Community of Knowledge welcomes academic articles from a theoretical as well as from a practical perspective. Articles should clearly specify a knowledge management problem arising from cultural differences. \r\n\r\n\r\n\r\nSuggested Topics\r\n\r\n- Knowledge and learning barriers caused by cultural differences\r\n\r\n- Creativity and innovation increased by cultural differences\r\n\r\n- What is a prerequisite for successful intercultural knowledge transfer or are there any barriers that cannot be overcome?\r\n\r\n- Knowledge transfer within cross-national companies or cross-organisational participation in international communities of practice\r\n\r\n- How can we overcome language and cultural barriers across all hierarchical levels? Is it really necessary to break these barriers?\r\n\r\n- Asia\, Africa\, North and South America\, Australia and Europe: what kind of specification do we have to be aware for knowledge transfer?\r\n\r\n\r\n\r\nJury\r\n\r\n- Dr. Bernhard von Guretzky\, Germany\r\n\r\n- Prof. Dr.-Ing. Norbert Gronau\, Universität Potsdam\, Germany\r\n\r\n- Prof. Dr. Parissa Haghirian\, Sophia University\, Tokyo\, Japan\r\n\r\n- Dr. Peter Heisig\, University of Cambridge\, UK\r\n\r\n- Elke Zimprich Mazive\, Deutscher Entwicklungsdienst\, Germany\r\n\r\n- Dr. Atri Roy Sengupta\, Asst. Professor (OB & HRM)\, Jyotirmoy School of Business\, Kolkata\, West Bengal\, India\r\n\r\n- Dave Snowden\, Cognitive Edge\, Singapore\r\n\r\n\r\n\r\nhttp://www.community-of-knowledge.de/en/call-for-papers END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_113 DTSTAMP:20110208T143402 DTSTART;VALUE=DATE:20110401 DTEND;VALUE=DATE:20110402 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:CfP: 10th Annual Information & Knowledge Management Conference DESCRIPTION:Call For Papers\r\n\r\n"Managing information and knowledge in the new decade: An interdisciplinary approach"The Department of Information and Knowledge Management invites you to attend and participate in the 10th Annual Information & Knowledge Management Conference. The primary interest of the conference is emerging information/knowledge societies in a global knowledge-based economy. The conference will provide an international platform for the presentation\, discussion and debate of diverse and professional approaches and research on recent developments in information and knowledge management. The conference will also provide an opportunity for academics\, practitioners and doctoral students to have their work validated and benchmarked within the benevolent academic and professional community. Papers are peer-reviewed before acceptance according to the requirements of the South African Department of Higher Education and Training (DHET).The areas of interest include but are not limited to:• Information storage and retrieval• Content management and content organization• E-learning and open access initiatives• The use of semantic webs• Emerging Web technologies and Web 2.0 tools• Innovative use of Web and intranet technologies• Operating in the knowledge economy• Ranking knowledge economies• E-government• Development and application of linking/collaborative ICT in the knowledge society• Adaptation of knowledge management in organizations• Networking and knowledge sharing• Technologies and tools for knowledge management• Evaluation of knowledge management• Knowledge discovery and data warehousing• Competitive intelligence\r\n\r\nImportant Dates: 1 April 2011: Submission of papers 1 May 2011: Review process finalized and authors notified 1 June 2011: Closing date for revised papers 15 June 2011: Deadline for registration 22 June 2011: Conference commences\r\n\r\nKeynote speakers:Mr Komani Mfuni\, Group Executive\, Strategic Research & Business Intelligence\, JDG TradingProf Corne Schutte\, President\, SA Institute for Industrial EngineeringWho should participate?• Information Science professionals• Information managers• Knowledge managers• Academics• Information providers and suppliers• Virtual electronic communities• Stakeholders in the information and knowledge management sectors. LOCATION:Johannesburg, South Africa END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_123 DTSTAMP:20110316T123205 DTSTART;VALUE=DATE:20110424 DTEND;VALUE=DATE:20110425 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:CfP: Informatik 2011 - Informatik schafft Communities DESCRIPTION:41. Jahrestagung der Gesellschaft für Informatik\r\n\r\nInterdisziplinärer Wissenstransfer in Communities: Das Zusammenspiel von Technik und Mensch.\r\n\r\nCall for Papers\r\n\r\nInhalt der Austauschbeziehungen zwischen Community-Akteuren können Freundschaften (bspw. in sozialen Netzwerken)\, Wissen und Information z. B. aus Wissens-/Forschungsnetzwerken oder Teilerzeugnisse und Vorleistungen wie in Produktions- sowie Dienstleistungsnetzwerken sein. Ausschlaggebend für den Erfolg dieser Communities ist der reibungslose Austausch zwischen den Akteuren. Die neuen Medien ermöglichen diesen Austausch unabhängig von Zeit und Raum. Die technische Lösung zur Verfügung zu stellen reicht allerdings nicht aus\, um Wissens- und Informationsflüsse sowie komplexe menschliche Beziehungen zu organisieren. Vielmehr spielen dabei auch organisatorische\, psychologische\, kulturelle und motivationale Faktoren eine wichtige Rolle.\r\n\r\nDieser Workshop fokussiert auf den Wissens- und Informationsaustausch in unternehmensinternen und unternehmensübergreifenden Communities. Das Ziel dieses Workshops ist es\, die komplexen Beziehungen in solchen Communities in Bezug auf Kommunikationsformen\, -instrumenten und -barrieren zu erforschen. Besonderes Interesse wird der Entwicklung und dem Einsatz von Erfolgsmodellen geschenkt. Vor diesem Hintergrund ist der Austausch zwischen Praktikern und Wissenschaftlern besonders wichtig\, um den Stand der Forschung und theoretischer Konzepte mit derbetrieblichen Realität abzugleichen. Praktiker bekommen die Chance\, die von ihnen eingesetzten Lösungen kritisch zu reflektieren sowie weitere bestehende Lösungen kennen zu lernen. Wissenschaftler finden wichtigen Austausch zu Ergebnissen aus unterschiedlichen Disziplinen für die Vervollständigung der Palette von technischen\, organisatorischen oder menschlichen Konzepten.\r\n\r\nBeiträge können zu folgenden Themen eingereicht werden:\r\n\r\nHerausforderungen und Best Practices bei der Nutzung von technischen WM-Lösungen in Communities\, insbesondere unter Betrachtung des Einsatzes von neuen TechnologienHerausforderungen und Lessons Learned bei dem Einsatz von organisatorischen und menschenbezogenen WM-Konzepten in CommunitiesTheoretische Konzepte und Stand der Forschung zum Zusammenspiel von Menschen\, Organisation und Technik in CommunitiesAuswirkung von WM-Lösungen auf den sozialen Wissensaustausch in CommunitiesRolle der Organisationskultur für die Gestaltung und Nutzung von CommunitiesUnterschiede bei der Nutzung von Communities in KMU und GroßunternehmenNotwendigkeiten\, Risiken und Möglichkeiten zum Wissensaustausch mit Externen (Kunden\, Kooperationspartnern\, Verwaltungen usw.) in CommunitiesRolle des Wissensaustauschs in formellen und informellen Netzwerken (unternehmensintern und über die Unternehmensgrenzen hinaus). (Technische) Möglichkeiten zur Unterstützung beider Arten von Wissenstransfer.\r\n\r\nAdressatenkreis der Referenten und Teilnehmer:\r\n\r\nWissenschaftler aus den Bereichen Wirtschaftsinformatik\, Sozialwissenschaften\,Kommunikationswissenschaften\, Arbeits- und Organisationspsychologie u.ä..Praktiker aus Unternehmen mit Erfahrungen in und Interesse an Wissensmanagement.\r\n\r\n\r\n\r\nVorgesehene DauerDer Workshop soll mit der Dauer von einem halben Tag gestaltet werden. Geplant sind Vorträge über den Stand der Wissenschaft und der Praxis sowie gemeinsame Diskussion über Erfahrungsberichte von aktuellen Best Practices und besondere Herausforderungen in Bezug auf Wissensmanagement in Communities.\r\n\r\nNamen der Organisatoren:\r\n\r\nProf. Dr.-Ing. Norbert Gronau (Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik und Electronic Government)Gergana Vladova (Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik und Electronic Government)Priscilla Heinze (Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik und Electronic Government)\r\n\r\nTermine:Die Begutachtung der Einreichungen erfolgt durch jeweils zwei Gutachter in einem blind-reviewVerfahren.• Einreichung von Beiträgen für die einzelnen Workshops bis 24. April 2011• Entscheidung über die Annahme der Workshop-Beiträge bis 23. Mai 2011• Einreichung der druckfähigen Version bis 1. Juli 2011\r\n\r\nGeplantes Programmkomitee:\r\n\r\nDr. Stefan Smolnik (EBS Universität für Wirtschaft und Recht)Prof. Dr. Frank Fuchs-Kittowski (Hochschule für Technik und Wirtschaft)Prof. Dr. Andrea Back (Universität St. Gallen)Prof. Dr. Christiane Funken (TU Berlin)Prof. Dr. Hanna Risku (Danube University Krems)Prof. Dr. Ursula Hasler (Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften)Prof. Dr. Martin Eppler (Universität Lugano)Prof. Dr.-Ing. Norbert Gronau (Universität Potsdam)Prof. Dr. Klaus North (Hochschule RheinMain)Prof. Dr. Eric Schoop (Technische Universitat Dresden)Dr. Mathias Weber (BITKOM - Bundesverband Informationswirtschaft\, Telekommunikation und neue Medien e.V.) LOCATION:Universität Potsdam END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_128 DTSTAMP:20110328T060837 DTSTART;VALUE=DATE:20110428 DTEND;VALUE=DATE:20110429 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:CfP: Know Tech DESCRIPTION:diese 11 Leitthemen gibt es diesmal:\r\n\r\nSocial Business / Enterprise 2.0 – die Transformation steuern Social Business / Enterprise 2.0 – die technischen Faktoren Wissensmanagement in öffentlichen Organisationen –Einsatzszenarien und Best Practices Beispiele Individueller Arbeitsplatz der Zukunft – Wie sich mobiles Arbeiten organisieren lässt Mitarbeiter der Zukunft und demographischer Wandel – wie muss Wissensmanagement die Mitarbeiter und das Unternehmen auf die Zukunft vorbereiten Wissenstransfer organisieren Modernes Ideen- und Innovationsmanagement Rolle und Aufgaben des Wissensmanagers 2011 Intellectual Property Management\, Datenschutz und Wissensmanagement – rechtliche und unternehmerische Dimensionen Innovationen und Trends bei Wissensmanagement-Technologien Social Media - Herausforderung für Business und Kompetenz.\r\n\r\nVortragsangebote sind bis zum 28. April herzlich willkommen. \r\n\r\nDie Kongress-Ankündigung & Vortragseinladung (siehe http://www.knowtech.net/kongress/667.aspx) informiert u.a. über die Modalitäten der Vortragseinreichung\, den Zeitplan und Möglichkeiten des Sponsorings. ORGANIZER;CN="BITKOM": END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_111 DTSTAMP:20110203T083931 DTSTART;VALUE=DATE:20110430 DTEND;VALUE=DATE:20110501 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:CfP: I-Semantics 2011 incl. 6th Pragmatic Web Track & 4th Triplification Challenge DESCRIPTION:Scope\r\n\r\n ----- I-SEMANTICS 2011 (www.i-semantics.at) is the 7th conference in the I-SEMANTICS series and provides a forum for academic and industrial research & development that focuses on semantic technologies and the Semantic Web. I-SEMANTICS 2011 will bring together both researchers and practitioners in the areas of Linked Data\, Social Software and the Semantic Web in order to present and develop innovative ideas that help realising the “Social Semantic Web” and the “Corporate Semantic Web”.\r\n\r\nI-SEMANTICS 2011 will be the host of the 6th AIS SigPrag International Conference on Pragmatic Web as well as the 4th edition of the TRIPLIFICATION Challenge. Further on I-SEMANTICS will be complemented by I-KNOW ( www.i-know.at)\, the 11th International Conference on Knowledge Management. This setup is aiming to reflect the increasing importance and convergence of knowledge management and semantic systems.\r\n\r\nImportant Dates • Paper Submission Deadline: April 30\, 2011 • Notification of Acceptance: Mai 30\, 2011 • Camera-Ready Paper: June 30\, 2011 • I-SEMANTICS 2011: September 7-9\, 2011 ORGANIZER;CN="Semantic Web School": END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_112 DTSTAMP:20110208T142923 DTSTART;VALUE=DATE:20110430 DTEND;VALUE=DATE:20110501 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:CfP: Indigenous Knowledge Technology Conference DESCRIPTION:IKTC2011\r\n\r\nSubmission CategoriesWe invite high quality contributions in form of papers\, demonstrations\, audio files\, videos\, posters\, workshops\, and panel discussions\, which can include:\r\n\r\nNarrations or performances of experiences related to the theme of the conference\, with English translationsEmpirical studies in situ\, using approaches such as ethnographies\, surveys\, interviews\, contextual inquiries\, data mining\, etc.Case studies describing the design or usage of knowledge systems (success or failure)Novel tools motivated by observed needs; such as\, new ways to gather and access knowledge\, navigational systems\, communication\, collaboration\, visualizations\, etc.Methodologies\, methods and techniques to introduce technologiesMeta-research topics; such as how to effectively validate interventionsCritical discourse\, theoretical models and/or their practical validation\r\n\r\nConference ThemeIndigenous knowledge systems differ fundamentally from the knowledge systems that underlie technology development. Numerous initiatives aim to enable remote diverse communities to share their wisdom and practical know-how with conventional digital technologies but often overlook the very systems that they use to organize and make sense of the world. Further\, many indigenous communities\, especially those in rural places\, have few opportunities to appropriate new technologies emerging in ubiquitous computing\, such as social networks\, flickr\, virtual and augmented realities.To design digital infrastructures for currently unserved knowledge systems we must account for the transformations that occur as technology interacts with the ways of knowing\, doing and being that constitute indigenous knowledge systems.\r\n\r\nAim of IKTC2011The aim of this conference is to bring together researchers and practitioners\, from different disciplines\, who are engaged in supporting indigenous and local knowledge representation and dissemination.The conference will pursue a critical dialogue that considers the tensions arising in representing indigenous knowledge digitally and the factors that contribute to these tensions. Through this we aim to identify opportunities and new epistemological and methodological perspectives that will enable developing technologies that can extend the practices of indigenous knowledge and support the emergence of local socio-technical systems globally.Topics of interest include\, but are not limited to:\r\n\r\nThe use of technologies that link to the overall theme of the conference\, such as in:\r\n\r\n o Digital Storytelling o Local content creation o Knowledge representations and architectures o Visualization o Agent technologies\r\n\r\nMethods to design for and support communities that are marginalized in the global knowledge economy\, such as\r\n\r\n o Projects aimed at the digital inclusion of rural communities o Collaborative frameworks for IK o Community centered design approaches o Digital representations of life story telling\r\n\r\nPerspectives on the politics\, social and cultural dimensions that contribute to tensions between digital artifacts and marginalized knowledge systems\r\n\r\n\r\n\r\nImportant Dates:Submission Deadline30 April 2011Acceptance Notification30 June 2011Final Version Deadline10 August 2011Registration Deadline15 August 2011 LOCATION:Windhoek, Namibia END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_117 DTSTAMP:20110211T103030 DTSTART;VALUE=DATE:20110517 DTEND;VALUE=DATE:20110518 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:CfP: ACM Conference on Information and Knowledge Management (CIKM) DESCRIPTION:Since 1992\, the ACM Conference on Information and Knowledge Management (CIKM) has successfully brought together leading researchers and developers from the database\, information retrieval\, and knowledge management communities. The purpose of the conference is to identify challenging problems facing the development of future knowledge and information systems\, and to shape future research directions through the publication of high quality\, applied and theoretical research findings.\r\n\r\nSubmissions of high quality papers on all topics in the general areas of databases\,information retrieval\, and knowledge management are encouraged. Papers should contain previously unpublished work and not be under submission to other conferences or journals.\r\n\r\nPapers that bridge across these areas are of special interest and will be considered for a "Best Interdisciplinary Paper" award. Topics of interest in the three areas include\, but are not limited to:\r\n\r\nDatabases\r\n\r\n Access methods and indexing Authorization\, data privacy and security Concurrency control and recovery Data quality\, provenance\, adaptability and reusability Data exchange\, integration\, evolution and migration Database languages and models (e.g.\, fuzzy data\, probabilistic databases\, meta-data management) Domain-specific databases (multi-media\, scientific\, spatial\, temporal\, text) Dynamic aspects of databases (updates\, views\, real-time data\, sensor data\, active databases\, data streams) Mobile\, parallel and distributed data management (including cloud computing) Novel/advanced applications Query processing\, optimization and performance Semantic Web and ontologies Semi-structured data processing\, XML filtering and routing String databases\, blogs and social search Systems\, platforms\, middleware and experiences Workflow\, Web services and Web Service Composition \r\n\r\nInformation Retrieval\r\n\r\n Aggregated search\, Enterprise search\, Desktop search Personalised and collaborative searchCross-language retrieval\, Multilingual retrieval\, Machine translation for IR Distributed IR\, Peer to peer IR Domain-specific IR: genomic\, legal\, mobile\, patents\, ... Evaluation\, Test collections\, Crowdsourcing for IR evaluation Foundations of IR: Theory\, Formal models HCIR\, User Interfaces\, Interactive IR\, User models\, User studies Language technologies for IR (NLP\, IE\, Summarization\, QA\, ...) Machine Learning for IR Multimedia IR: audio\, speech\, image\, video\, and cross-media Semi-structured information retrieval\, Semantic search System Architectures\, Scalability and Efficiency Web IR and Social media search Other topics related to IR (Adverserial IR\, Advertising\, Privacy\, Text Mining\, etc.)\r\n\r\nKnowledge Management\r\n\r\n Advertising and optimization Classification and clustering Data pre- and post-processing Domain-specific and cross-domain knowledge management Evaluation measures\, methods and frameworks Information Extraction Information Filtering and Recommender Systems Knowledge and privacy (e.g.\, privacy-preserving data publishing and mining) Knowledge synthesis and visualization Large-scale statistical techniques Link and graph Mining Mining the usage\, consumption and production of resources Semantic techniques Temporal\, Spatial and Ubiquitous Data Mining Text Mining Web and Social Knowledge Management\r\n\r\nIndustry Research Track\r\n\r\n Industrial Practice and Experience Technology for Developing Regions\r\n\r\nIndustry authors are invited to submit papers describing solutions in the domains addressed by this conference\, focusing on the technical aspects of their work. The submission procedure for industrial papers is the same as for research papers.\r\n\r\nImportant Dates for Full papers\r\n\r\n Abstracts due: May 17\, 2011 Papers due: May 24\, 2011 Notification of Acceptance: July 19\, 2011 Camera Ready: August 16\, 2011\r\n\r\nACM CIKM review is double-blind. Therefore\, please anonymise your submission. \r\n\r\nAll accepted papers will be published in the ACM CIKM proceedings\, which will be distributed in CD format at the conference. All papers will be indexed in the ACM digital library. LOCATION:Glasgow, UK END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_139 DTSTAMP:20110514T204213 DTSTART;VALUE=DATE:20110601 DTEND;VALUE=DATE:20110602 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:Online Educa Berlin: Call for Papers DESCRIPTION:We welcome all proposals\, suggestions and ideas for the conference programme related to the main conference themes at ONLINE EDUCA BERLIN 2011. You are invited to submit proposals:\r\n\r\nTo lead a pre-conference workshop\, seminar or meeting on Wednesday\, November 30thTo give a presentation in a themed session during the main conferenceTo demonstrate a specific pre-market tool\, application\, service or course in a special area during the main conferenceTo suggest a topic for a discussion or debate during the main conferenceTo suggest a topic for a knowledge exchange session during the main conferenceTo suggest a topic for a Learning Café session during the main conferenceTo suggest a topic for an OEB Learnshop during the main conference To run an OEB lab session during the main conference\r\n\r\nEach type of submission has a different submission form. Online forms for each submission type are available by clicking through the format description links above.The online forms can also be reached by using this link and choosing the format you would like to submit\, under the heading “Format Type”.Deadline for receipt of all proposals is June 1st\, 2011. Determinations of proposal outcomes will be announced by the end of August\, 2011.\r\n\r\nfurther informations: http://www.online-educa.com/call-for-papers \r\n\r\n-------------german / deutsch ------------------------------------------------\r\n\r\n Noch bis zum 1. Juni können Vorschläge für das Programm der größten internationalen Konferenz für Bildungstechnologie\, Online Educa Berlin\, eingereicht werden. Die 17. OEB findet vom 30. November bis 2. Dezember 2011 in Berlin statt. \r\n\r\nDie Online Educa Berlin steht in diesem Jahr im Zeichen "neuer Lernkulturen" und widmet sich den drängenden Fragen\, die gegenwärtig in Bildungsinstitutionen und Unternehmen weltweit diskutiert werden. Die OEB konzentriert sich dabei auf aktuelle Erkenntnisse aus der Forschung\, neue Lernumgebungen\, politische Weichenstellungen im Bildungsbereich sowie innovative Tools und Technologien.\r\n\r\nAusführliche Informationen zu den Themen und Formaten der Konferenz sowie zum Call for Papers sind im Internet zusammengestellt unter: www.online-educa.com/call-for-papers\r\n\r\nDie Online Educa Berlin gilt als das wichtigste Treffen der internationalen E-Learning-Branche. Mehr als 2000 Experten und E-Learning-Neueinsteiger aus der ganzen Welt nutzen die Konferenz\, um sich auszutauschen\, Kontakte zu knüpfen und sich über neue Entwicklungen zu informieren. \r\n\r\nTeil der Online Educa Berlin ist eine umfangreiche Fachausstellung\, auf der internationale Anbieter im Bereich Bildungstechnologie ihre aktuellen Produkte und Dienstleistungen vorstellen.\r\n\r\nWeitere Informationen zur Veranstaltung unter: www.online-educa.com\r\n\r\nOnline Educa Berlin 201117. Internationale Konferenz für technologiegestützte Aus- und Weiterbildung\, 30. November - 2. Dezember 2011\,Veranstalter: ICWE GmbH\, Leibnizstr. 32\, 10625 BerlinKontakt: Katharina Goetze\, info@online-educa.com\, Tel: +49 (0)30 310 18 18-0\, www.online-educa.com LOCATION:D - Berlin ORGANIZER;CN="ICWE GmbH ": END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_158 DTSTAMP:20110622T165350 DTSTART;VALUE=DATE:20110831 DTEND;VALUE=DATE:20110901 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:2. DGI-Konferenz DESCRIPTION:Die 2. DGI-Konferenz steht unter dem Motto „Social Mediaund Web Science - Das Web als Lebensraum“. Das noch immerwachsende Angebot an Social Media und Social Software hat längstdazu geführt\, dass sich immer mehr Bereiche des täglichen Lebens(auch) ins World Wide Web verlagern. Das Web ist damit weit mehrals ein technisches Hilfsmittel zur Arbeitserleichterung für bestimmteBerufsfelder oder spezialisierte Informationsbedarfe. Esist Nachrichtenmedium\, Bibliothek und Nachschlagewerk\, Schreibtisch\,Shoppingcenter\, Stammtisch\, Familienfotoalbum\, Reiseführer\,Geldautomat und vieles mehr. Die DGI lädt bei ihrer2. Konferenz zur interdisziplinären Fachdiskussion ein: FührungsundFachkräfte\, Strategen\, Entwickler\, Information Professionals\,Wissensmanager\, Studierende und Wissenschaftler aus Informationswissenschaft\,Bibliothekswissenschaft\, Dokumentationswissenschaftund Informatik sowie aus angrenzenden und komplementärenThemenbereichen sind aufgerufen\, ihre aktuelle Positionund neue Erkenntnisse vorzustellen und zu diskutieren.\r\n\r\nWeitere Informationen zum Call for Papers finden Sie unter: http://www.dgd.de/CfP2012DGI-Konferenz.aspx ORGANIZER;CN="Deutsche Gesellschaft für Informationswissenschaft und Informationspraxis e.V. (DGI)": END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_159 DTSTAMP:20110622T170158 DTSTART;VALUE=DATE:20110915 DTEND;VALUE=DATE:20110916 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:2. DGI-Konferenz DESCRIPTION:Die 2. DGI-Konferenz steht unter dem Motto „Social Mediaund Web Science - Das Web als Lebensraum“. Das noch immerwachsende Angebot an Social Media und Social Software hat längstdazu geführt\, dass sich immer mehr Bereiche des täglichen Lebens(auch) ins World Wide Web verlagern. Das Web ist damit weit mehrals ein technisches Hilfsmittel zur Arbeitserleichterung für bestimmteBerufsfelder oder spezialisierte Informationsbedarfe. Esist Nachrichtenmedium\, Bibliothek und Nachschlagewerk\, Schreibtisch\,Shoppingcenter\, Stammtisch\, Familienfotoalbum\, Reiseführer\,Geldautomat und vieles mehr. Die DGI lädt bei ihrer2. Konferenz zur interdisziplinären Fachdiskussion ein: Führungs- undFachkräfte\, Strategen\, Entwickler\, Information Professionals\,Wissensmanager\, Studierende und Wissenschaftler aus Informationswissenschaft\,Bibliothekswissenschaft\, Dokumentationswissenschaftund Informatik sowie aus angrenzenden und komplementärenThemenbereichen sind aufgerufen\, ihre aktuelle Positionund neue Erkenntnisse vorzustellen und zu diskutieren.\r\n\r\nWeitere Informationen zum Call for Papers finden Sie unter: http://www.dgd.de/CfP2012DGI-Konferenz.aspx ORGANIZER;CN="Deutsche Gesellschaft für Informationswissenschaft und Informationspraxis e.V. (DGI)": END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_174 DTSTAMP:20110829T161655 DTSTART;VALUE=DATE:20110930 DTEND;VALUE=DATE:20111001 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:Essaywettbewerb: Bayreuther Dialoge DESCRIPTION:Alle wissen Alles – Keiner weiß Bescheid?\r\n\r\nDie Bayreuther Dialoge verstehen sich als Plattform zum Ideenaustausch zwischen Studenten und Persönlichkeiten aus Wissenschaft\, Wirtschaft und Gesellschaft. Um diesem Ziel gerecht zu werden\, können Sie\, das Symposium mit Ihrer Teilnahme an einem Essaywettbewerb aktiv mitgestalten. Durch die vielen Beiträge soll ein kreativer Gedankenaustausch angeregt und so der Dialog gefördert werden. Der diesjährige Essaywettbewerb soll Denkanstöße bieten\, wie die Bildung der Zukunft aussehen könnte.\r\n\r\nFür den Gewinner des Wettbewerbs lockt ein Preisgeld in Höhe von 150 Euro und die kostenfreie Teilnahme an den Bayreuther Dialogen 2011. Als Preisgeld für den jeweils Zweit- und Drittplatzierte/-n lockt ebenfalls eine kostenfreie Teilnahme an den Bayreuther Dialogen 2011.\r\n\r\n\r\n\r\nDas Wettbewerbsthema soll Ihnen einige Inspirationen bieten:\r\n\r\nAlle wissen alles\, aber keiner weiß Bescheid!\r\n\r\nDen Experten auf allen Gebieten kann es nicht mehr geben. Was wollen wir also wissen? Von Allem ein wenig oder von Wenigem alles? Brauchen wir angesichts von Fachkräftemangel mehr Spezialisten? Oder geht dabei der Blick für das große Ganze verloren? Welches Wissen brauchen Gesellschaft\, Wissenschaft und Wirtschaft?\r\n\r\nWie sieht die Bildung der Zukunft aus?\r\n\r\n\r\n\r\nIhr Essay sollte eine Länge von 3000 Wörtern nicht überschreiten und bis zum 30. September 2011 an die folgende Emailadresse gesandt werden:\r\n\r\nessaywettbewerb@bayreuther-dialoge.de END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_185 DTSTAMP:20110919T154705 DTSTART;VALUE=DATE:20111021 DTEND;VALUE=DATE:20111022 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:eLearning Papers DESCRIPTION:The 27th edition of eLearning Papers will focus on Designing for learning. How can teachers develop new approaches to the design of learning activities and whole curricula that takes account of the new complex\, technologically enhanced learning contexts? \r\n\r\n Published five times a year\, the eLearning Papers journal aims to make innovative ideas and practices in the field of learning more visible by highlighting different perspectives involving the use of digital technologies.\r\n\r\n \r\n\r\nThe call focuses on learning design. Learning design as a term is being used in a number of different ways\, this issue aims to clarify these different perspectives. Arguably\, designing for learning is one of the key challenges facing education today; it offers a potential solution to address some of the challenges outlined above. It provides a methodology to help guide and support teachers in the creation of effective learning interventions and resources\, which harness the potential of social and participatory media. Papers are welcome on any aspects of learning design\, some suggested areas of focus are listed below:\r\n\r\nWhat are the implications of new social and participatory media for education and how can they be harnessed more effectively to support learning?What are the different ways in which learning interventions can be represented?How can social networking and other dialogic tools be used to enable teachers to share and discuss their learning and teaching practices\, ideas and designs?What are the implications for learners\, teachers and institutions of new social and participatory media?What new pedagogies are emerging as a result of the use of new social and participatory media?How are Open Educational Resources being design\, used and repurposed?What are the implications for formal institutions of the increasingly availability of free resources\, tools and even total educational offerings\, such as Massive Online Open Courses (MOOCs)?\r\n\r\nPapers of the follow types are welcome:\r\n\r\nReviews of aspects of the latest learning design results.Empirical studies and evaluations of learning design interventions.Policy papers and briefings\, particularly looking at the implications of new social and participatory media for learning and teaching.Papers on different learning design methodologies and representations.Reports and evaluation on learning design visualisation tools.Reports and evaluations of pedagogical planners.Empirical studies on the nature of social and participatory media\, their key characteristics and how they can be used by learners and teachers.Case studies on how learners and teachers are using technologies and associated design implications.Theoretical underpinnings of the field of learning design.The relationship between learning theories and learning design.\r\n\r\n Critiques of the relationship between learning design and related fields\, such as instructional design\, pedagogical patterns and learning sciences. END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_187 DTSTAMP:20111025T202442 DTSTART;VALUE=DATE:20120115 DTEND;VALUE=DATE:20120116 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:Encompassing Knowledge Mediation - Call for papers DESCRIPTION:Das Thema der vierten internationalen Konferenz in der Reihe 360° heißt „Rund um die Wissensvermittlung“.\r\n\r\nAbstracts bitte gemäß dem Formular auf der Webseite ausfüllen und bis spätestens 15. Januar 2012 an 360@asb.dk senden. Aufnahme oder Ablehnung Ihres Abstracts wird am 1. Februar 2012 per E-Mail bekannt gegeben. Die Konferenzsprachen sind Englisch und Deutsch.\r\n\r\nWeitere Informationen über Anmeldung oder praktische Fragen\, sehen Sie bitte http://www.asb.dk/en/aboutus/departments/departmentofbusinesscommunication/research/encompassing-knowledge-mediation/ oder kontakten Sie das Tagungssekretariat unter 360@asb.dk. LOCATION:DK - Aarhus ORGANIZER;CN="Aarhus University, Business and Social Sciences": END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_196 DTSTAMP:20111227T205402 DTSTART;VALUE=DATE:20120116 DTEND;VALUE=DATE:20120117 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:Vorschläge für Pre-Conference Workshops für die 5. eLearning Baltics DESCRIPTION:Original des kopierten Textes finden Sie hier: http://www.e-learning-baltics.de/b2b0/\r\n\r\n\r\n\r\nWir laden hiermit zur Einreichung von Vorschlägen für Pre-Conference Workshops im Rahmen der 5. eLearning Baltics ein\, die am 21. und 22. Juni in Rostock stattfinden wird. Das Organisationskomitee ermöglicht interessierten Anbietern\, Einrichtungen oder Verbänden die Durchführung von halb- oder ganztägigen Workshops am Mittwoch\, den 20. Juni 2012. Es gelten folgende Rahmenbedingungen:\r\n\r\n Die inhaltliche Ausgestaltung der Workshops obliegt ausschließlich den Workshop-Verantwortlichen. Jeder Workshop wird über eine eigenständige Anmeldung verfügen. Teilnehmer eines Pre-Conference Workshops müssen sich nicht für die eLBa-Gesamtkonferenz anmelden. Tagungsräumlichkeiten sind im Konferenzhotel Radisson Blu in Rostock verfügbar. Die Workshops müssen sich finanziell selbst tragen. Die Sicherstellung der Finanzierung obliegt allein den Workshop-Verantwortlichen. (Kosten für Raummiete: 150 EUR + Technik bei Bedarf + 20 EUR Konferenzpauschale pro Teilnehmer inkl. Kaffeepausenverpflegung)\r\n\r\nInteressierte Anbieter\, Einrichtungen oder Verbände sind aufgerufen\, ihre Vorschläge zu Workshops zum Thema "Lernen und Wissensmanagement mit digitalen Medien" einzureichen. Das Organisationskomitee entscheidet über ihre Annahme. Die Vorschläge sollten aus zwei Teilen bestehen: Zum einen aus einer inhaltlichen Kurzbeschreibung\, aus der Bedeutung und Nutzen des Workshops für die eLearning-Community ersichtlich ist mit - wenn relevant - einer Liste bereits stattgefundener ähnlicher Workshops. Der zweite\, organisatorische Teil\, sollte beinhalten:\r\n\r\n Kontaktdetails des Workshop-Organisators\, eine Schätzung der Teilnehmerzahl\, grobe Struktur und Format des Workshops (Demo Sessions\, Tutorials etc.)\, ggf. Pläne zur Veröffentlichung (Proceedings\, Sonderausgabe eines Fachmagazins)\, Dauer (Halbtages- oder Tages-Workshop)\, spezielle technische Anforderungen an die Tagungsräumlichkeiten. \r\n\r\nVorschläge sind bis zum 16. Januar 2012 an das eLBa-Organisationskomitee einzureichen. Die Workshop-Organisatoren erhalten bis zum 31. Januar Bescheid über die Annahme oder Ablehnung ihres Vorschlags. LOCATION:D - Rostock ORGANIZER;CN="Netzwerk E-LEARNING@MV": END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_227 DTSTAMP:20120214T125344 DTSTART;VALUE=DATE:20120402 DTEND;VALUE=DATE:20120403 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:I-SEMANTICS / i-KNOW 2012 DESCRIPTION:As a conference aiming to bring together science and industry\, I-SEMANTICS encourages scientific research and application-oriented contributions in the field of Semantic Technologies\, Semantic Web and Linked Data. \r\n\r\nView the full call for papers.\r\n\r\ni-KNOW is the premier conference series on Knowledge Management & Knowledge Technologies in Europe. Founded in 2001\, it annually attracts over 500 international attendees. i-KNOW acts as an incubator for innovation by bringing together relevant disciplines and communities.\r\n\r\nView the full call for papers.\r\n\r\n\r\n\r\nI-SEMANTICS and i-KNOW are held together in Graz\, Austria. LOCATION:Graz, Austria END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_222 DTSTAMP:20120214T125332 DTSTART;VALUE=DATE:20120407 DTEND;VALUE=DATE:20120408 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:WikiSym 2012 DESCRIPTION:8th International Symposium on Wikis and Open Collaboration\r\n\r\nThe conference program will include a peer-reviewed research track\, experience reports\, workshops\, posters\, demos\, a doctoral consortium\, invited keynotes and panel speakers. As always\, the participant-organized Open Space track will run throughout the conference. Evening social events will follow\, because wiki folks know the value of a good party for sparking conversation and collaboration. Finally\, WikiSym co-occurs with Ars Electronica\, and we are arranging experiences where conference attendees can enjoy this innovative and unusual event.\r\n\r\nTopics appropriate for submissions include all aspects of the people\, tools\, contexts\, and content that comprise open collaboration systems. For example:\r\n\r\nCollaboration tools and processesSocial and cultural aspects of collaborationCollaboration beyond text: images\, video\, sound\, etc.Communities and workgroupsKnowledge and information productionNew media literaciesUses and impact of wikis and other open resources\, tools\, and practices in fields and application areas\, for example:Open source software development and useEducation and Open Educational ResourcesE-government\, open government\, and public policyLaw/Intellectual Property (including Creative Commons)Journalism (including participatory journalism)Art and Entertainment (including collaborative and audience-involved art)Science (including collaboratories)Publishing (including open access and open review models)Business (including open and collaborative management styles)\r\n\r\nIn addition to research and development topics\, WikiSym also invites innovative proposals for open\, collaborative art and performance. These proposals should be made directly to the conference chairs. LOCATION:Linz, Austria END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_277 DTSTAMP:20120323T120830 DTSTART;VALUE=DATE:20120503 DTEND;VALUE=DATE:20120504 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:CfP für die 8. Stuttgarter Wissensmanagement-Tage DESCRIPTION:Für die 8. Stuttgarter Wissensmanagement-Tage am 20. und 21. November 2012 in der Stuttgarter Liederhalle wird gesucht: Best Practices erfolgreicher Wissensmanagement-Vorhaben in Unternehmen und Organisationen zu folgenden Themen: \r\n\r\nBest Practices: Erfolgreiche Wissensmanagement-Projekte in KMU\, Konzernen und (Non-Profit-)Organisationen Persönliches Wissensmanagement: Lernen als Lebensaufgabe Wissensmanagement goes mobile: Arbeiten mit Apps&Co Enterprise 2.0: Viel mehr als nur Social Software Top oder Flop: Die Erfolgsfaktoren im Wissensmanagement SharePoint: Kostengünstig zum Wissensmanagement 2.0 Externes Wissen anzapfen: Wissensaustausch mit Lieferanten\, Kunden und Dienstleistern Der Mensch im Mittelpunkt: Human Resources und Wissensmanagement Von Biometrie bis Zugriffsrechte: Sensible Daten hinter Schloß und Riegel Motivation und Anreizsysteme im Wissensmanagement \r\n\r\nNEU im Jahr 2012: Themen-Special Wissensmanagement in der Technischen Dokumentation: \r\n\r\nWissensmanagement in multilingualen Prozessen Wissens- und Informationsmanagement in der Produktdokumentation Technische Dokumentation – Prozessoptimierung durch Wissensmanagement \r\n\r\nLassen Sie die Teilnehmer der Stuttgarter Wissensmanagement-Tage an Ihren Erfahrungen teilhaben!\r\n\r\nStichtag: 03. Mai 2012.\r\n\r\n

Weitere Informationen LOCATION:Stuttgart END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_260 DTSTAMP:20120215T122614 DTSTART;VALUE=DATE:20120518 DTEND;VALUE=DATE:20120519 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:CIKM 2012 DESCRIPTION:The 21st ACM International Conference on Information and Knowledge Management (CIKM 2012) will be held from October 29 to November 2\, 2012 in Maui\, USA.\r\n\r\nCIKM is a well-known top tier and premier ACM conference in the areas of information retrieval\, knowledge management and database. Since 1992\, it has successfully brought together leading researchers and developers from the three communities. The purpose of the conference is to identify challenging problems facing the development of future knowledge and information systems\, and to shape future research directions through the publication of high quality\, applied and theoretical research findings.\r\n\r\nIn CIKM 2012\, the tradition of promoting collaboration among multiple areas will be followed. Submissions of high quality papers on all topics in the general areas of databases\, information retrieval\, and knowledge management is encouraged.\r\n\r\nCall for papers LOCATION:Maui Hawaii END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:www.mysite.com_4_302 DTSTAMP:20121029T154027 DTSTART;VALUE=DATE:20121231 DTEND;VALUE=DATE:20130101 CATEGORIES:Call for Papers SUMMARY:EWO: Exzellente Wissensorganisation DESCRIPTION:\r\n\r\nZeigen Sie anderen Ihre Exzellenz!\r\n\r\nIst Ihre Organisation exzellent? Dann haben wir etwas für Sie! \r\n\r\nDie Initiative Exzellente Wissensorganisation zeichnet branchenübergreifend jene Organisationen aus\, welche die Bedeutung guter Wissensorganisation für sich erkannt haben und die eigene Exzellenz beim Umgang mit Wissen nach außen tragen wollen. \r\n\r\nZeigen auch Sie …\r\n\r\nIhren aktuellen und zukünftigen Kunden durch die Auszeichnung\, dass Ihr Unternehmen gut strukturiert ist\, intelligent mit Wissen umgeht und somit ein verlässlicher Partner in jeglicher Hinsicht ist.den jetzigen und zukünftigen Mitarbeitern\, dass Sie als exzellente Wissensorganisation ein attraktiver Arbeitgeber sind\, der seinen Mitarbeitern Wertschätzung entgegenbringt und an deren Entwicklung interessiert ist.anderen Führungskräften oder anderen Abteilungen\, wie gut Sie als Bereich innerhalb einer Organisation organisiert sind.\r\n\r\nDie dritte Wettbewerbsrunde startet am 15. Oktober 2012. \r\n\r\nBewerben Sie sich! \r\n\r\nAusführliche Informationen zum Wettbewerb und den Teilnahmevoraussetzungen finden Sie // hier. \r\n\r\nEinsendeschluss für Bewerbungen: 31. Dezember 2012 END:VEVENT END:VCALENDAR